blue Who is Me???: Menarik Atau Menyampah?

Followers

Sunday 2 December 2012

Menarik Atau Menyampah?

                             #Huh...Sakit!
           
            Disember datang,
            Meninggalkan November '12  jauh ke belakang.Sukar untuk ditoleh kembali untuk menggecapi kenangan lalu yang sangat manis.

           'Mengapa kenangan manis sahaja yang nak dirasai kembali?Huh,abaikan!!!'

           Aku harus meneruskan keberlangsungan hidup walau ada sekelumit masalah masih tersimpan di hati kecil ini.Yang aku harapkan Yang Maha Esa mengizinkan aku meneruskan projek hidup yang aku terpaksa lakukan.What???

         'Apa yang aku lakukan?' Aku tergelak memikirkan ayat yang aku sendiri wujudkan.Seolah-olah aku jiwa kacau!No way!

         Kedai mamak yang terletak berhadapan Sunway Pyrmid,menjadi port aku untuk lepak dari kesibukan hidup.Lepak bersama beberapa member orang malaya.

        Chapati Tandoor bersama Teh O ais limau menjadi santapan.Terlalu sempit untuk menerima makanan yang terlalu berat.Ingin juga selera jiwa ini ditukar sekali-sekala sementara nikmat masih diberikan!

       Mata tidak mampu melepaskan pandangan dari memerhati gelagat dan ragam manusia di sekitar premis ini.Member-member malaya terus sibuk dengan smartphone blackberry masing-masing.Mungkin BBM or Whatapps!Aku hanya membiarkan handphone sony ku itu tidak dijengah walaupun aku tahu ada kiriman pesanan ringkas dari manusia di bumi.

      "Hey Joe amacam manager baru?"Tanya Arin pada aku.Hafizi hanya diam meneguk sirap bandung di hadapannya.

      "Manager baru?Hmmm...Tak tahulah,masih baru lagi untuk aku kenal sangat tue hamba Allah.Aku tak dapat nak komen buat masa sekarang."Jawapan ringkas dari aku.Tapi ada yang menarik perhatian pandangan aku.Wanita-wanita yang sedang lepak di beberapa meja di hadapan aku.

      Berada betul-betul di hadapan meja,seorang wanita dengan pemakaian yang sangat sempoi.Simple dan menarik.Muda dan menawan Lepak bersama sahabat-sahabat yang dikasihi,mungkin?.Tapi mengapa harus dia mencemarkan mulut dan tarafnya sebagai penyeri dunia dengan tembakau di bibirnya?Hembusan asap tembakau yang keluar dari peparunya menyelubungi ruang udara atas jiwanya.Menarik atau ingin menunjukkan dia wanita moden?

      Meja di sebelah kiri,wanita dengan gincu di bibir yang sangat menyerlah.Sesiapa sahaja yang sekilas melihatnya pasti ingin menoleh  sekali lagi memberikan pandangan semula pada insan tersebut.Reben biru berada di atas rambutnya yang lurus dan pemakaiannya ala-ala tres chic.Ditemani dengan kekasih hati yang disayangi.Pasti buah hati insan tersebut berasa bangga.Mana tidaknya dapat kekasih yang cantik persis puteri-puteri kayangan.

     Tapi mengapa wahai wanita 'persis puteri kayangan',kau cemarkan martabatmu yang kaum lelaki sanjungi dengan cigarette di bibirmu yang terserlah itu?Kau berbicara pada sang lelaki yang berada di sisimu sambil hembusan asap keluar pada ruang yang menggoda itu.What kind person that you got just ignore what you did?!Layakkah dia memimpin kau suatu hari nanti?Itu bukan persoalannya.

    Aku mengalihkan pandangan apabila kau perasaan aku memerhatikanmu!

    Manakala di sudut 90 degree,wanita-wanita yang bergelak ketawa seolah-olah ingin memecahkan kawasan tempat makan itu dengan kegembiraan mereka.Hijab yang menampakkan mereka islam sejati tidak mencerminkan peribadi mereka saat itu.Mana ciri-ciri kemelayuan yang sangat kita banggakan waktu dulu?Aku bukan insan baik cuma aku juga insan baru belajar,belajar dari manusia di sekeliling yang telah terevolusi.Terevolusi oleh penjajah minda dunia!


                                                            (gambar yang jauh terpesong dari tajuk hehehe...)
   

5 comments:

Gillette Flores said...

Mana kau bekerja Amar?
Boleh Gill singgah nanti :)
Anyway, Gill sendiri bukan wanita yang baik budi pekertinya.
Pakaian yang seksi.
Tapi Gill tetap gemar baca entri kau sebab kau jujur dan kau bercakap tentang fakta dan logik.
Juga kepercayaan kau kepada agama kita.

:)

Teruskan menulis :)

Unknown said...

amar keja buruh kasar jak pwen dkat sunway...hehe
xpa seksi or tak itu terpulang dari kita...nak bentuk diri macam mna...yg pentng tanamkn dalam hati kita pasti bleh berubah...
impossible is nothing...huhuhu

puteri jalanan a.k.a annur said...

hehe,kerja kat sunway ek...dulu selalu g situ...tapi lagi suka lepak summit...situ lebih damai...hehe...annur pun bukan seorang pompuan yg baik...tapi dalam hati mmg teringin jadi yg baik...:D

Unknown said...

annur actually amar bukan keja dekat sunway pyramid..tapi area sunway ah..amar x suka sangat lepak kat sunway pyramid...hehehe...
summit amar xpena pegi lagi..x berkesempatan huhu

puteri jalanan a.k.a annur said...

annur pun,xminat sunway pyramid...summit lg syok...tmpat karoke bilik nya syokkk n murah...:D