blue Who is Me???: She was mine?

Followers

Thursday 13 December 2012

She was mine?

                         #Coretan Ringkas!

                
                                          Everywhere I go,Everything I do,
                                          Reminds me of you,
                                          Just a picture on the wall,
                                          I'm surrounded by it all,
                                          Gotta walk before I fall...
 
                                          Fall out,out on the street,
                                          streetlight,light over for me,
                                          So far from where I used to be...

                                         Whe she was mine,
                                         Everythiing was easy,Everything was simple,
                                         Never felt so good,When she was mine,
                                         I wanted to remember,
                                         Never missed a second,
                                         Now I wish I could forget,
                                         Forget that she was mine,mine yeah
                                         When she was mine,yeah...
     
        Youtube dimatikan. Lagu Lawson yang bertajuk She was mine selalu menjadi peneman jiwa Ads. Ternyata dia jatuh cinta pada lagu tersebut.
        
        Ads memandang jauh ke luar jendela. Langit sudah semakin cerah. Penduduk apartment mentari sudah keluar dari hibernasi sementara. Cuba membawa diri menjelajah dunia yang baru ditimpa hujan rahmat.

        'Aduh,boringnya! Time cuti begini takda benda nak dibuat selain online...' Bisik hatinya memberontak.

       Getaran terasa sebelum handphone miliknya berbunyi. Lagu dari Maroon five yang bertajuk One more night berdendang. Menandakan mesej dari seseorang hamba Allah.

      "Salam Ads,apa khabar? Lama kau menyepi! Aku rindu kau sangat!" Hatinya berdebar membaca mesej dari pengirim yang dia sangat rindui itu. Syarema Binti Raleza.

      Pantas dia menekan punat handphonenya itu.
   
      "Khabar baik Ma,kau? Ah,Apa cers sekarang?" 

      Tiada balasan diterima. Hampa,rupanya itu hanya mesej menandakan dia mahu mengingatkan bahawa dia tetap ingat pada Ads walau hanya satu kiriman yang dihantar.

      Mengeluh panjang!

     Laman muka buku dibuka. Notification masih belum ada. Terkesima seketika apabila orang yang dinantikannya untuk membalas mesejnya sedang online. Namun dia hanya berfikiran positif. Tidak mahu menjadi insan yang sangat negatif dalam semua hal.

     Pop!
     Mesej dari facebook terpapar. Berbunyi sebegini.

    "Sorry Ads,buzy sikit. Tak dapat balas mesej kau tadi. Mana nak wat assignment,wat itu ini. Tambah lagi buah hati merajuk apabila tahu aku mesej kau tadi..."

     Ads tersentap. 'Buah hati merajuk apabila tahu aku mesej kau tadi?'. Ayat itu menusuk ke dalam otak. Lalu terhantar terus ke dalam hati dan menyebabkan jiwa membara-bara. Mesej itu di biarkan tidak berbalas. Logout!

     'Kau tahukah wahai sahabat,sudah lama aku merinduimu. Sudah lama aku menantikan kau jadi peneman sejati aku. Aku tidak kisah andai gelaran sahabat itu digantikan dengan gelaran kekasih. Aku suka. Namun kau tidak nampak apa yang aku rasai. Kau hanya tahu yang aku adalah insan yang tiada perasaan. Andai saja hati ini aku bisa belah dan nampakkan degupannya itu apabila melihat wajahmu,mendengar suaramu dan membaca mesejmu aku akan lakukan. Namun itu adalah sangat luar biasa. Aku bukan punyai kuasa yang bisa melakukan sebegitu! Dengarlah hati ini wahai insan yang kejauhan! Aku tidak tahu sampai bila hati ini bertahan untuk menantimu. Andai ada yang ingin jadi pemilik hati ini,aku akan serahkan saja padanya!' 

     Ads baring di atas tilam nipis miliknya. Mau hilang ke dunia fantasi miliknya!

                                                                                                                                           -sekian

#aku lakar entry nie saat gigi aku tengah meragam...sakit tahap dewa-dewa hehe... :)
Tak tahu nak tulis apa,takut blog bersawang kalau dibiarkan!hehehe


      
       

5 comments:

Gillette Flores said...

"Andai ada yang ingin jadi pemilik hati ini, aku akan serahkan saja padanya"

Kejamnya kau Ads.
Kau sudah cukup lama menyiksa hati kau disebabkan Ma.
Dan bila Ma menyakitkan hati kau, kau layan hati kau sendiri sebegitu. Sesuka hati kau mahu serahkan hati kau kepada sesiapa.

Perlu kau sedar, hati kita adalah ketulan daging yang perlu kita jaga sebaiknya.

Jangan sesuka hati serahkan hati kau kepada sebarangan gadis disebabkan rasa kecewa.

Biar gadis yang layak mendapat hati itu dan mampu menjaga hati itu kau hadiahkannya kepada si dia kelak

=)

Unknown said...

Mungkin c Ads sudah tidak mampu bertepuk sebelah tangan...
Mungkin dia rasa andai ada wanita yang ingin menerima rasa seketul daging itu mungkin dia akan merelakan,dari menanti bulan jatuh ke riba hehehe
Mungkin ah hahaha

puteri jalanan a.k.a annur said...

laaa,dok mentari ka?hehe...

Unknown said...

c Ads yang duduk d Mentari annur...
Amar x stay sana hehehe...mahal sewa dia..lagipun ramai da black hehehe

puteri jalanan a.k.a annur said...

mahal ek?tapi area sana mmg agak costing...town pulak kan...:D