blue Who is Me???: Apabila permintaan terakhir tertunai...

Followers

Thursday 30 August 2012

Apabila permintaan terakhir tertunai...

        #Apabila permintaan terakhir tertunai...

  Setiap apa yang terjadi dalam hidup ini adalah di luar jangkaan kita.Bak kata orang,"kita hanya mampu merancang tapi Tuhan yang menentukan".Haha,mesti boring sangat dengar pepatah tue kan?Tapi itulah kenyataan yang harus kita terima.Semua itu ada hikmahnya...

 Member nak mengarut sedikit hehe...In my mind,bukan mudah nak kekalkan hubungan persahabatan dalam hidup kita.Sahabat yang lama akan hilang,dan sahabat yang baru belum tentu sama seperti yang lama.Nak kata apa,kita hanya sebagai pelakon di pentas ini.Tiada yang kekal selamanya.Namun aku cuba untuk menerima kenyataan and I'm praise to God,masih punyai keperluan hidup itu.Hmm,really???


   Aku tersentap apabila member rapat berbicara padaku,
"Mar,smart kan ayat si Dadai (Mohd Azlan Syah),katanya kita nie semua macam dragon ball,bila terkumpul je semua pasti akan berpecah kembali.." 
Aku just tersenyum memikirkan tutur bicara tersebut.Tapi bleh pakai jugak statement tue.Kalau dalam cerita Dragon Ball,apabila permintaan terakhir tertunai bebola tersebut akan berpecah menuju ke arah berlainan.So,dalam kes ngan sahabat-sahabat aku,kami semua di ibaratkan adalah 'bebola' tersebut dan 'permintaan terakhir' itu adalah pertemuan kami di hari kebesaran seperti hari raya serta sewaktu dengannya hehehe...Apabila permintaan itu tertunai,maka...(Tak tahu nak kata apa).

  Di hari-hari ini sajalah hubungan ukhuwah itu mampu terjalin dan terasa.Hari lain,hmm...Jauh panggang dari api haha.'Wake up Mar,sekarang nie kita bukannya berada dalam alam sekolah menengah.Dah masuk alam dewasa dah!!!'Huh,susah nak cakap ah.

  Muhamad Yusop Amil : Rasanya Mar,sapa yang nak kumpul balik Dragon Ball tue ya nanti???
  Aku speechless.Tak tahu nak kata apa,tapi dalam hati aku...
  (Bolehkah lagi berlaku hari yang kita telah tinggalkan seperti semalam?)  Never mind,selagi panjang umur and murah rezeki,apa-apapun boleh berlaku di dunia ini.Impossible is nothing..Hahaha..

  
   Aku updated cover fb aku,saja tak nak kalah ngan miss Crab,tetiba komen tertampal di bawah picture tue...Member gak yang komen,tapi tak seberapa rapat ah.

Buckminster Fuller Ni baru ble panggil friendship.. time raya mmg kamu ada masa bekumpul. mcm kami dgn suriana, mmg susah sbb kawan lain ada yg x balik beraya..
  
Apapun,SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN.Semoga hubungan persahabatan kita semua berkekalan!!!!!

No comments: