blue Who is Me???: Rasa apa ni?

Followers

Tuesday 21 May 2013

Rasa apa ni?


              Aku pandang cermin yang aku lalui itu,kemudian aku berundur semula setapak melihat cermin itu. Mengapa aku lihat bayang-bayang sendiri seperti sedang mengejek aku yang penuh dengan permasalahan ini. Tidakkah bayang-bayang itu sedar akan aku adalah tuan yang berhak kepadanya?

          ‘Aku gila?’ Tidak! Aku adalah insan yang waras cuma masih terus dibelenggu masalah yang sangat sayang pada diri dan jiwa ini. Sukar bagi ‘mereka’ untuk melepaskan aku jauh. Why? Aku tidak mampu untuk menjawab persoalan itu kerna bila aku bertanyakan pada ‘mereka’ hanya kaku tanpa ada sebarang jawapan. So,aku juga hanya mampu membisu. Terus membisu sambil senantiasa melemparkan senyuman
.
         Andai ada sesiapa yang ingin merasai apa yang terbuku,aku relakan. Biarlah jasad itu bertukar. Tapi ini bukan dunia fantasi yang mana semua bisa saja untuk terjadi. Ini dunia realiti yang ada seorang hamba mengharapkan penggantungan pada sang Tuhan. Hanya itu yang termampu. Kau tewas,kau mati mereput di tepi pokok mempelam yang kau tanam sendiri di belakang rumah. Namun andai kau gagah,kau akan terus nikmati sesuatu yang berharga di dunia ini walaupun bukan semua yang kau berhak mengecapinya. Sekurang-kurangnya ada sisa yang diberi untuk kau sebagai hamba yang selalu mengeluh namun gagah tidak berputus-asa.

         Terbahak-bahak sendiri melihat bayang-bayang sendiri yang sedang melihat mencerun kepada tuannya. Mengapa tak puas hati?

         Ingatlah Allah,Dia ada untuk semua. Jangan biarkan kau jiwa kacau. Dia sayang kau,sebab itu kau masih bermasalah,Dia mahu masih mendengar rayuan darimu,mahu mendengar doa paling khusyuk darimu. Senyumlah!


No comments: