blue Who is Me???: Don't give up!

Followers

Wednesday 5 September 2012

Don't give up!

                          #...bila malaikat berbisik!

     Dunia masih berputar,maknanya manusia masih berlegar di permukaan bumi.Pastinya mencari hala tuju hidup masing-masing dengan cara tersendiri.No compromised between each others.Siapa tewas dalam perjuangan pasti ketinggalan jauh di hujung bumi.
     
       Satu ceramah sedang dijalankan,hanya melibatkan beberapa makhluk Tuhan sahaja(mana tidaknya,ikut ceramah pun berbayar,tapi berbaloi ah).Bukan ceramah politik,bukan juga mengenai pilihan raya yang bakal berlaku.Malahan ini bukan parti libatkan kerajaan negara.Just one society that want to help you to improve your life.  

       "Dalam setengah juta penduduk di bandar ini,seharusnya kamu bersyukur kerana malaikat mencatat nama kamu dan menghantar kepada Tuhan agar takdir membawa kamu datang ke majlis ini.Kini,Tuhan hanya melihat usaha apa yang bakal kau persembahkan agar Dia menerima apa yang kau kejarkan."Tersentap,terkedu,terdiam,entah ayat apa lagi yang dapat diekpresikan.Tidak pernah terdengar tutur bicara sebegitu.Terasa unik di dalam kotak minda.
     
       " ...tidak perlulah kau merasakan dirimu kecil diantara sesama kamu,sesama manusia.Sesungguhnya merasa kecillah kau pada penciptamu!Jangan sesekali kau cuba berputus-asa terhadap kehidupanmu.Don't ever you try to give up.Jikalau kau melakukan  sebegitu kau adalah insan paling hina dan rugi di Bumi ini!"Lantang suara hamba Tuhan itu.Suaranya masuk menusuk ke dalam gegendang telinga.Namun padat dan tepat!  

         "Belajar tinggi adalah satu pakej kau berada di dunia ini,orang belajar sehingga darjah 3 pun mampu berjaya.Mengapa hanya mengatakan orang yang berjaya hanya orang yang belajar tinggi dan jauh-jauh?Mengapa?Semua itu hanya kelebihan,namun bukan tiket 100% untuk berjaya.Semua adalah terpulang dari individu tersebut bagaimana pembawaan hidupnya di dunia ini dan menjurus ke arah mana.Malaikat telah berbisik di telingaku,mengatakan bahawa aku harus memberi ilmu apa yang aku miliki agar kita sesama maju..."Metefora sangat ayat itu,sehinggakan yang mendengar terlopong dan terdiam.Semangat semakin terbakar,sukar untuk dipadamkan oleh sesiapa.Hidup harus...go success!!!!!

         "...jangan lengahkan segalanya,biar putih tulang jangan putih mata!"Mampukah melaksanakan apa yang terpendam dan apa yang digenggam?Yang pasti bukan Ganggam style!Go success!
         

5 comments:

rhm slzr said...

mar kau ada sekian hayat utk kau capai impianmu. usah lihat kami kawanmu yg belajar tinggi ini seolah olah layak dipandang.

ndak mar. jgn pandang rendah pada diri kau.

Unknown said...

hahaha,...
kamu smua aq x bndingkn ngan diriku...
cuma aq jadikan kmu smua sbgai pndorong aq untuk trus bangkit dlm hidup ini...hoxhox..
berdrama ah pulak ngeeee

Biliverden said...

Huho ,, masing2x ada cara untuk berjaya ,, terpulang kepada individu itu macam mana ,, kau boleh tuu ,, wah !! kata-kata .. haha ..

Unknown said...

Malu tuk ku katakan n ku coretkan ayat yang berbunga-bunga disini. Namun aq ttap kiut dan cantik ari ini....

Unknown said...

win ko paling manang....hahahaha
sofri lee ko paling bit** haha