blue Who is Me???: Perpisahan???

Followers

Monday 3 September 2012

Perpisahan???

           #...bila perpisahan muncul, hanya air mata mampu menemaninya.


     Aku berjalan membawa hati dan perasaan yang aku sendiri tidak mengerti apa semua ini.Hanya membiarkan saja kaki ini melangkah menyusuri jalan yang penuh dengan manusia dan benda konkrit (seperti zombie yang tidak tahu kemana arahnya hehe).Pelbagai suara,gaya dan ragam manusia mampu dilihati pada tika ini,namun itu semua tidak mampu menghilangkan apa yang aku tengah rasai.
  "Apa juga sebenarnya semua ini???"Hanya ayat itu yang mampu aku perkatakan!

        Langit pula pada tika ini seperti memahami dan cuba menemani hati yang dirundum kegilaan.Persoalan demi persoalan tercetus di minda hati.Beginikah rasanya orang yang tidak mengerti  erti hidup?Huh...

        Burung di langit berterbangan ke sana-sini cuba mencari destinasi untuk berlindung.Mana tidaknya,angin yang bertiup  seperti berasa kegembiraan di saat ini.Seperti mengejek diri ini dan cuba menghalau aku dari kawasan bandar ini.Mungkin jikalau angin itu bisa berbicara pasti ia mengatakan ayat seperti ini...

       "Hey,manusia...kau pulanglah ke rumahmu dan kau menghadaplah Tuhanmu.Hanya Dia yang mampu menenteramkan jiwamu...!"Rasanya begitulah ayat yang akan diperkatakan oleh sang angin.Aduh,apalah yang aku sedang karutkan ini?

       Belum sempat aku menjejaki rumah,titis air dari langit sudah mencecah permukaan bumi.Sedikit demi sedikit titisan itu semakin deras tumpah ke permukaan bumi.Di saat ini jugalah aku teringat  pada kata-kata rakan seekerja...


#Analisa:Joe,kalau aku tahu begini jadinya tidak ingin aku cuba rapat pada dirimu!(Aku tersentak dari kerjaku pada tika ini,membersihkan kawasan kaunter yang dipertanggungjawabkan padaku).

#Aku:Ngapa kau cakap cam gitu?
#Analisa:Yalah,sekarang kau bakal tinggalkan kami,kau bakal pergi jauh dan kau bakal dapatkan kawan baru lalu kau akan melupakan kami sebegitu saja.(Aku terdiam.Merenung jauh ke dalam matanya.Ikhlas sungguh ayat itu ku rasakan!)Kau mahu tahu tak Joe,selama aku berkawan ngan lelaki,tak pernah aku rasa tak malu kalau makan depan lelaki.Selama nie kalau depan lelaki lain,macam tak masuk je makanan tue ke dalam mulut aku.
#Aku:Apalah kau mengarut nie Lisa (sambil aku terketawa,namun di hati aku macam nak nangis je dengar kata-katanya itu).

Aku terpaksa wahai sahabat..


     ZHsssssss...

     Aku tersentak dari lamunan singkat aku itu.Pemandu dalam kereta saga fL tersebut seperti sudah buta,tidak nampak orang ada di tepi.'Jahanam betullah!' 
     'Bilalah hujan mahu berhenti nie?'
      Esok,sahabat aku yang selalu menemani aku di kala dia menganggur di bumi Sandakan,bakal meninggalkan hometown.Cuba mencari satu penghijraan untuk memajukan diri,aku doakan kau berjaya wahai sahabat.Orang yang berada di situ pula melihat saja pada susuk tubuh ini sambil berbisik sesama mereka.
      'Woi,tak pernah tengok orangkah???'
Ingin saja aku tempeliak mereka pada saat ini,namun kudrat tidak termampu.
Aku kini mungkin berada dalam kecelaruan perasaan.Mungkin di sebabkan salam perpisahan yang mereka beri padaku tadi dan salam perpisahan yang aku beri pada sahabat aku yang lain.

      Kini dan saat ini,di kala hujan dan angin menjadi saksi,air mata aku tumpah di tika aku meredah jalan yang basah sambil aku juga turut dibasahi oleh hujan.Takdir cuba mempermainkan aku.Aku sudah tidak kisah semua itu,orang tidak akan juga sedar dan faham apa yang aku tengah alami.Pertemuan dan perpisahan berputar-putar saja di dalam hidup aku,kiranya aku sudah lali.Namun mengapa tumpah juga air suci itu di kala masa itu tiba?Why?Aku terlalu lemah sangatkah dalam situasi ini?!



     Wake up Joe,now is september.August was end.You should start build a new life.Build the new strategies.(betulkah juga english aku nie?oh,my english!)
      Inilah mungkin hidup aku,penuh dengan dramatik,penuh dengan karut dan marut!However,aku tetap bersyukur pada-Nya.Life must go on.PEACE NO WAR!

       

No comments: