blue Who is Me???: Coke dan Ais krim Vanilla

Followers

Sunday 14 October 2012

Coke dan Ais krim Vanilla

                                 #Just a simple one...


         Ini bukan pantun,bukan juga syair.Cuma coretan 'simple' dari insan yang tiada nilai di dunia ini!Bukan mengaku baik,tapi 'just' mengingat.Mengingat pada diri-sendiri.Aku bukan mamai malahan bukan juga ingin memahami hidup orang lain sehingga tidak sedar bahawa diri sendiri tidak dikenali!(Who is Me?).Kau juga harus sedar,jangan berfikiran bahawa kau lebih baik dari insan lain.Sesungguhnya kau ibarat iblis,bila itu terjadi di mindamu...'I'M JUST AN ORDINARY PERSON!'

         "Aku malas baca coretan kau,banyak mengarut!"

          Huh,aku tersentap.Dulu bukan main lagi kau ingin membaca apa yang aku coretkan.Kini kau kata aku 'mengarut'?Aku tidak kisah akan perhamburan itu.Kau siapa,dan aku siapa.Biar kita tentukan hidup masing-masing tanpa perlu memberitahu.Kau sudah tahu kau bagaimana,aku tidak perlu sebar 'dakwah' sebagai sahabat lagi.Tugas aku dengan kau sudah selesai!Tiada lagi sabit-menyabit di akhirat nanti.Aku 'bunuh' kau buat kali kedua jika kau masih sabitkan aku di akhirat nanti!Biar mahkamah 'BESAR' yang membuat perhitungan!

          Nah,biar aku sebarkan 'karut' yang kau perkatakan!Aku tidak berdendam,kerana aku tidak layak!Aku berpijak di bumi ini sahaja pun aku sudah bersyukur.Aku tahu kau lebih bertuah dalam kehidupan,tapi ingat ada 'SATU' yang bisa membantu sesiapa sahaja,malahan bisa mengubah!


                             Bila kanak-kanak ingin menjadi 'superman',
                             Bila perempuan keluar rumah,
                             Bila lelaki semakin ramai yang jadi pemalu,
                             Bila ibu-bapa jadi hamba,

                              
                             Tiada lagi yang bisa dibelai,
                             Tiada lagi yang bisa mengoncangkan dunia,
                             Tiada lagi pemimpin yang mampu teguh berdiri,
                             Tiada lagi bau syurga bisa dirasa!


                             Bimbinglah,biar pahala sentiasa bertambah,
                             Teguhkan iman,biar sentiasa beringat,
                             Sematkan di lubuk hati,'aku pemegang amanat dunia!',
                             Sujudlah di kaki,jangan biar masa sudah tamat!

                           
                             Biar tumbuh sebagai buluh yang berkualiti,
                             Biar jadi 'makmum' yang sejati,
                             Biar jadi 'imam' yang di segani,
                             Biar rahmat dan kasih dari yang SATU terus turun ke hati!

              Inikah lambang persahabatan?Kau tidak layak digelar sahabat,hanya 'kawan' sahaja kau layak diberi pengiktirafan dalam keberlangsungan hidup aku.Kau cepat lupa diri,aku bersyukur diberi dugaan sebegini.Aku sentiasa sedar aku perlu mencari sesuatu yang hilang dalam hati aku!

             Biar masa menentukan hubungan itu...

             "Ya aku harus beringat!!!"

5 comments:

Gillette Flores said...

Saling mengingatkan tidak salah, malahan besar ganjarannya jika punya nawaitu yang ikhlas dan benar.
Namun pada waktu yang sama setiap manusia punya pilihan dan jalan sendiri.
Kiri atau kanan, baik atau buruk - biarkan mereka setelah kita cuba mengingatkan :)

Unknown said...

setelah mengingatkan dia,terlepas dari tanggungjawab...
dia sama seperti insan lain,yang masih brada d tahap bawah...sama seperti aq yang penuh dngan pelbagai dosa...
tapi x semestinya insan pendosa tidak bisa menasihati insan lain agar sentiasa beringat tidak seperti aku....huhu

Gillette Flores said...

Anggap saja kau mengingatkan diri sendiri tatkala mengingatkan orang lain. Cara mengingatkan itu akan menjadi lebih lembut namun mendalam =)

Keikhlasan itu yang penting. Malaikat sentiasa mencatat baik buruk diri kita. Kiri dan kanan. Aku juga manusia punya lebih byk dosa berbanding pahala, mungkin =)

Jika sudi, mahu berkongsi entri ini : http://gilletteflores.blogspot.com/2012/10/permulaan-di-titik-penghujung.html

Unknown said...

aku sudah baca tue entri pwen...hehehe...apa2x pun thanx 4 da comments...thanx 4 following my blog...hehehe

Gillette Flores said...

:)